fredag 23 oktober 2009

Utmaning - Att bli vuxen

Jag vill bli vuxen. När jag ser de vuxna, som ibland är i samma ålder som mig. Inser jag att de mår riktigt bra av att kända sig behövliga. Det kan säkert vara jobbigt att bli stor när någon liten inte mår bra, men att hjälpa dem att må bra måste vara fantastiskt.

Resan till att bli vuxen känns spännande, förvirrande och hela tiden längtar jag till den dagen då jag är stor och stark. Samtidigt fruktar jag den.

Det händer att jag ser människor i medelåldern eller till och med äldre människor som verkligen skulle behöva få vara barn. Jag tycker synd om dem och antar att de själva gör likadant. Det krävs ett visst antal år av omhändertagande och kärlek för att lära sig bli vuxen. Sedan när man är det krävs det att varje dag få bli behandlad som både och.

Att vara vuxen för mig är att vara en förebild. Innerst inne så vill alla bli vuxna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar